Odoo Members

Stap 2: Voorbereiden

In de Voorbereidingsfase treffen we alle maatregelen die noodzakelijk zijn om het gewenste resultaat ook echt te kunnen gaan realiseren. Dat kan nu in de Evaluatiefase duidelijk is geworden wat de verbeterpunten zijn, waardoor het privacy procesontwerp en de benodigde procedures opgesteld kunnen gaan worden.

Bij sommige implementatieprojecten neemt deze fase maar een uur in beslag, bij andere (zeer grote) zorginstellingen duurt de voorbereidingsfase soms maanden. 

Processen

Op basis van de IPM-procestemplates en de uitgebreide ervaring van onze analisten wordt u bijgestaan bij het ontwerp van de procesinrichting. Zijn er tijdens de voorgaande stap specifieke eisen en wensen in beeld gekomen, dan wordt het standaard procesontwerp waar nodig aangepast of uitgebreid. De procesactiviteiten, doelstellingen en de resultaten worden duidelijk omschreven en vormen de blauwdruk voor de inrichting van de privacy beheermethode.

Procedures

Nu de procesblauwdruk in de voorgaande stap is opgemaakt kan de volgende stap worden genomen. Deze stap bestaat uit het selecteren van de benodigde procedures. Onze analisten zullen per proces de benodigde proceduretemplates en formulieren gaan selecteren. Zijn er tijdens de voorgaande stap specifieke eisen en wensen in beeld gekomen, dan worden de proceduretemplates indien nodig aangepast of uitgebreid. Hierin is de belangrijkste doelstelling om te zorgen dat de bijzonderheden van uw zorgprocessen volledig ondersteund kunnen worden.

Odoo Members

Opleiden

Een goede training van de betrokken medewerkers die moeten werken met de nieuwe processen en procedures, en het delen van kennis is van groot belang voor het slagen van de veranderingen. Tijdens deze stap worden zowel de betrokken medewerkers alsmede de ICT-afdeling getraind, zodat ze zich volledig vertrouwd voelen met de processen en procedures.

De training is uiteraard volledig afgestemd op uw eigen procesinrichting en op de rollen van de deelnemers. De ICT-beheerders leren om te gaan met nieuwe privacy procedures (denk bijvoorbeeld aan autorisatieprocedures, procedure datalekken, etc.) en de nieuwe werkzaamheden op het gebied van rapportages, steekproeven, monitoring, etc.  Zo wordt duidelijk waar de diverse taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden liggen voor de verschillende operationele IPM-beheertaken